Exercițiile Kegel pentru o viață sexuală mai bună

Fie că ești mulțumită de viața ta sexuală sau fie că nu prea, este important să cunoști și încă mai important, să practici gimnastica intimă. Acesta este cel mai bun remediu împotriva multor maladii, împotriva anilor care trec dar și un instrument perfect pentru a te cunoaște mai bine și a-ți crește plăcerea sexuală. Ei bine,exerciţiile Kegel te pot ajuta nu doar pe tine ci pe partenerul tău să cunoaşteţi un nivel de satisfacţie superior fără să necesite eforturi prea mari din partea voastră.

Cine e Kegel și ce propune?

Exerciţiile Kegel au fost create de doctorul ginecolog american Arnold Kegel în scop medicinal, despre care a scris pe larg în cartea sa „Do the Kegel” pe care a publicat-o în 1948. Exerciţiile au început să devină tot mai populare în rândul femeilor fără probleme datorită „efectelor secundare” extrem de benefice asupra vieţii sexuale.

Exerciţiile Kegel constau în contracţia ritmică a muşchilor pubococcigieni (PC), care odată tonifiaţi le ajută pe femei să simtă mai multă plăcere în timpul actului sexual şi să aibă un orgasm mai intens. Muşchii PC sunt aceia care se contractă în timpul orgasmului. În plus, partenerul tău va fi extrem de plăcut surprins să simtă forța de care dispui.

Haide spre practică!

Primul pas este de a identifica muşchii pubococcigieni corect. Cea mai simplă modalitate este ca în timp ce urinezi să opreşti voluntar fluxul de urină, după care să îl eliberezi din nou şi vei deveni mai uşor conştientă în ce parte trebuie să te concentrezi. Atenţie, însă, exerciţiile Kegel nu se practică atunci când ai vezica plină sau în timpul urinării pentru că vei ajunge să obţii efectele adverse, să slăbeşti muşchii PC.

O altă modalitate de a depista corect muchii PC este să îţi introduci vârful degetului în vagin şi să îl strângi în mod repetat. Dacă, totuşi, nu eşti sigură nici aşa, poţi apela şi la ajutorul unui doctor ginecolog, care va verifica dacă faci exerciţiile Kegel corect cu un aparat de biorezonanţă magnetică.

Odată identificați, poți trece la antrenarea lor. Atenție, este greşit dacă în timpul exerciţiilor îţi opreşti respiraţia sau îţi încordezi abdomenul sau muşchii fesieri. Asta înseamnă că nu lucrezi în zona potrivită – concentrează-te.

Ai la dispoziție4 tipuri de exerciţii Kegel:

  • Contracţiile lente: încordează muşchii PC timp de 3-5 secunde apoi relaxează-i. Repetă de 10-15 ori la început şi apoi creşte numărul repetiţiilor. Trebuie să faci cel puţin 3 sesiuni de exerciţii Kegel zilnic pentru a te bucura de rezultate.
  • Contracţiile rapide: încordează şi relaxează muşchii rapid, la început de câte 10 ori şi apoi mai multe repetiţii. Dacă la început nu vei fi prea „rapidă”, în timp vei reuşi un număr din ce în ce mai mare de contracţii într-un timp mai scurt.
  • Împingeri: imaginează-ţi că te străduieşti să urinezi şi că forţezi eliberarea fluxului sau mai bine ai putea încerca să îţi imaginezi că trebuie să naşti şi să împingi fătul. Menţine contracţia timp de 5 secunde şi repetă.
  • Ridicări: imaginează-ţi că vaginul tău e un lift care trebuie să urce câteva nivele (5 să spunem). Simulează o „urcare” a muşchilor pubococcigieni treptată şi conştientă, după care o coborâre.

O altă modalitate, mult mai practică și mai plăcută, de a-ți antrena acest grup de mușchi sunt biluțele vaginale.

Lasă-mi un + în comentarii dacă dorești să desfășor această temă. Voi veni cu un studiu mai extins.

În concluzie

Cel mai mare avantaj al acestui tip de „antrenament” este că nu eşti nevoită să mergi la sală, nu ai nevoie de echipament special şi nimeni nu îşi poate da seama ce faci. Poţi să faci exerciţiile Kegel acasă în faţa televizorului, pe scaun la birou sau în pat înainte de culcare, fără ca cineva să ştie.

Rezultatele exerciţiilor Kegel sunt vizibile după o lună sau mai bine de repetiţii în funcţie de corectitudinea cu care te-ai „antrenat” dar şi de perseverenţă. Poate părea inutil la început, până ajungi să te bucuri de rezultate, dar nu te da bătută.

Din studii, 54% din femei cunosc despre acest tip de exerciții și în jur de 6% le practică regulat. Lasă-mi în comentarii dacă ai știut sau dacă le practici – ne va fi interesant tuturor să aflăm cum stau lucrurile la acest subiect.


Lasă un răspuns